090514

Nu var det ett tag sen jag skrev här igen..
Hänt en hel del sen sist.

Mycket ridning, tömkörning, backträning, löshoppningsträning och lastträning har det varit senaste veckorna.

Lastträning var hon i stort behov av då hon på löshoppningsträningen den 10 april fick åka i en enaxlad transport.
Det var inte populärt alls.
Men nu går hon in helt själv igen och enaxlade transporter är återigen bannlysta från mina hästar.

Den andra löshoppningsträningen på vreta (den 25.e april) gick mycket bättre än den föregående.
Jag sa till funktionärerna redan från början att de enbart fick stå i mitten och inte röra sig en meter eller säga ett ord.
Och vips, vi hade en stjärna igen.
Det är tur att man känner sin egen häst så väl ibland.
Hon var lite loj pga en svettig bilfärd och kom väl inte riktigt igång på allvar med sina gudomliga språng förens vid 130 cm.
Men hon taxerade helt rätt och hade fin teknik på alla sprången som vanligt.
Kändes mer som att hon lekte och inte tyckte det var det minsta ansträngande.

3 års test i lördags (den 9.e maj)
Hon var kanonfin och skötte sig alldeles i en klass för sig.
The Diva is back!
Fick otroligt mycket beröm av både domare och publik.
Vi hade även fin besök av Katja, hennes uppfödare och hon var både stolt och jätte nöjd över Celines utveckling.
Tyvärr hade vi lite otur med domarna och fick den som alla fruktade mest.
Han var väldigt snål med poängen och gjorde henne inte riktigt rättvisa.
Men det är så det är.
För oss känns det som att det kvittar med tanke på alla lovord vi fick av resterande domare.
Fick höra att vi hade visat den absolut bästa löshoppningen på hela helgen och det säger ju något bara det.
Det värmer i hjärtat.
Hon är verkligen i en klass för sig den hästen.

Jag säger som vi sa när vi lämnade banan; Vi ses på OS 2016!

Nu efter 3 års testet har hon bara fått ta det lugnt och blivit ompysslad.
Hon kommer bara att ridas lite grann nu innan hon, om 10 dagar, ska släppas på sommarbete.
Där ska hon få en välförtjänad semester.
Bara gå och växa till sig, äta upp sig och mogna lite till innan jag tar in henne igen i september.

Sen är det full satsning inför nästa år.
Vi har kvalitén och 4 års championaten att se fram emot.
Det kommer att bli ett händelserikt år!

/ A.

Kommentarer
Postat av: keisha

'jag blev veckans blogg kanske tack avre dig !



du är nu länkad i min blogg



tack för rösten <3

2009-06-21 @ 01:36:24
URL: http://keishaas.blogg.se/
Postat av: celine

Hej!

Jätte bra blogg gå in på min blogg och titta. Om du drar ner tills det står tipsa. Titta där eller läs där så tipsar jag om din blogg. Om du lägger en kommentar såklart så jag vet:)

Ha det

2009-09-20 @ 19:53:16
URL: http://celinek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0